تاريخ : دوشنبه 2 اسفند1389

محمدرضا میرعلینقی مدیرعامل شرکت کرمان موتور، با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران و در حاشه مراسم رونمایی از لیفان620 گفت: ما فعالیت خود را با عرضه محصول دوو سی یلو و ماتیز در ایران آغاز کرده و پس خرید شرکت دوو کره جنوبی توسط جنرال موتورز امریکا، از سال 1387 با تولید و عرضه محصول لیفان520 در بازار ایران به حیات خود ادامه داده ایم.
وی با بیان اینکه از دو سال گذشته برنامه ریزی تولید و عرضه خودروی لیفان 620 به بازار ایران آغاز کرده ایم، اظهار داشت: سال گذشته قرارداد تولید این خودرو با گروه صنعتی لیفان به امضا رسید و باید بگویم که این خورو جدید سه بار و هر بار سه هزار کیلومتر در جاده های مختلف کشور تست شده است.
میرعلینقی از طراحی موتور این خودرو توسط دو شرکت بی.ام.دبلیو و کرایسلر خبر داد و تصریح کرد: این موتور جز 10 موتور برتر جهان است و هم اکنون خودروهای "مینی کوپر اس" و "کرایسلر PT" با این نوع موتور تولید و عرضه می شود.
مدیرعامل کرمان موتور از برنامه تولید هفت هزار دستگاه خودرو لیفان620 برای سال آینده خبر داد و پیش بینی کرد که تا 15 هزار دستگاه لیفان620 در کرمان موتور تولید شود.
وی با اعلام اینکه به زودی با اعلام طرح فروش برای این خودرو شاهد تردد لیفان های 620 در سراسر کشور خواهیم بود، متذکر شد: این خودرو مجهز به آپشن هایی شده است که خودروهای بالای رنج 300 میلیون ریال بازار داخلی از آن بهره می برد.
میرعلینقی متوسط مصرف سوخت این خودرو برای هر 100 کیلومتر و در سیکل ترکیبی 7.6 لیتر دانست و ادامه داد: این خودرو در کنار سایر خودروهای موجود منجر به تکمیل شدن ذائقه بازار خواهد شد و بنده رقیبی در این رنج برای آن متصور نیستم.
مدیرعامل کرمان موتور میزان داخلی سازی برای لیفان 620 را 20 درصد اعلام و اظهار کرد: این میزان خودکفایی برای سال آینده به حدود 50 درصد خواهد رسید.
وی در خصوص تاثیر تحریم ها برای تولید خودروهای مختلف در صنایع خودروسازی کرمان متذکر شد: ما(کرمان موتور) بر روی تحریم بزرگ شده ایم و باید بگویم که مشکلات موجود در مسیر تحریم و ایجاد روابط غیر عادی تجاری از سوی برخی کشورها همچنان بی اثر مانده است.
میرعلینقی همچنین در خصوص فعالیت با شرکت های خودروسازی چینی گفت: ما با اعتقاد به این موضوع که به زودی صنعت خودروسازی از چین به تمام دنیا صادر خواهد شد ادامه همکاری با چینی ها را قطع نکرده ایم.
همچنین "مارک تیمبر" قائم مقام گروه صنعتی لیفان، در این نشست خبری از برنامه ریزی برای تولید خودرو دو دیفرانسیل در چین و عرضه همزمان آن به ایران خبر داد و افزود: تولید انبوه خودروهای SUV لیفان از ماه آینده در چین آغاز می شود و پس از تست های خاص شاهد عرضه آن به بازار ایران نیز خواهیم بود.
وی از گسترش پلت فرم لیفان 620 برای تولید خودروهای لیفان 720 و 820 خبر داد که از نظر ابعای از محصول 620 این خودروسازی بزرگ تر خواهد بود.

 

 

نماینده مردم تهران در خانه ملت:
ایران خودرو و سایپا حق کرمان خودرو را خوردند
 دو شرکت ایران خودرو و سایپا حق صنایع خودروسازی کرمان را خورده اند.
 محمدرضا باهنر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب گفت: چنانچه همانند حمایت از ایران خودرو و سایپا از شرکت کرمان خودرو حمایت می شد، این شرکت هم اکنون در قد و قواره های دو خودروسازی بزرگ کشور مشغول ادامه فعالیت خود بود.
وی با تاکید بر اینکه تاکنون کرمان خودرو در یک مسابقه ناعادلانه حرکت رو به جلوی خود را ادامه داداه است، اظهار داشت: چنانچه این شرکت خودروسازی به سرعت نتواند ساختارش را اصلاح کرده و با ارائه ترازنامه دقیق نسبت به تعیین و تکلیف بدهی هایش اقدام کند و همچنین در بورس و فرابورس وارد شود، معلوم نیست بتوانیم آینده موفقی را برای آن پیش بینی کنیم.
باهنر که در مراسم رونمایی از خودرو لیفان620 شرکت کرمان موتور سخن می گفت، اظهار داشت: کرمان خودرو باید همزمان با توسعه کمی تولیدات که بسیار سریع و گیج کننده است در جهت ارتقای کیفی محصولات خود گام بردارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسب رتبه اول اقتصادی منطقه براساس سند چشم انداز 20 ساله کشور برنامه بلندی است که البته بلندپروازانه نیست، تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور به نظر می رسد خیلی زودتر از سال 1404 هجری شمسی به این مقام دست یابیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ایران دارای بازار مصرف مناسب و موقعیت ژئوپلیتک خاصی است که تبدیل شدن کشورمان به یک قطب تاثیر گذار در منطقه، آسیا و جهان دور از ذهن نیست.
منبع پرشین خودرو

کمپانی چینی لیفان و کرمان خودرو ، سال گذشه و امسال ، شرایط خوبی با لیفان 520 نداشتند . حتی موتور خاص و قدرتمند این خودرو هم نتوانست مانع مشکلات عدیده در مهندسی لیفان 520 شود و با توجه به قیمت نسبتا بالای این خودرو و همچنین در نظر گرفتن  انتظاراتی که از یک خودرو چینی می رود ، 520 نتوانست در ایران به موفقیتی برسد که در روسیه و کشور های مشابه رسیده بود . کرمان خودرو و کمپانی لیفان در ادامه راه گسترش فعالیت ها در بازار ایران ، این بار دست روی کلاس سدان های متوسط گذاشته اند تا با عرضه خودرو لیفان 620 استراتژی جدیدی را به ایرانیان معرفی کنند. کلاس و محصول جدیدی که پیش تر توسط مدیران خودرو با محصول ام وی ام 530 (چری A5 ) افتتاح شده است و تا کنون نیز به موفقیت خوبی از نظر فروش دست پیدا کرده است .

لیفان 620 به عنوان سومین محصول پر طرفدار کمپانی نسبتا تازه کار لیفان چین شناخته می شود که همانند مدل 520 (موجود در ایران ) از پیشرانه 115 اسب بخاری Tritec بهره می برد و مسئولان کرمان خودرو نیز از این موضوع بهره کافی را برده اند و در معرفی این خودرو از سری پیشرانه های معتبر تریتک به وفور استفاده کرده اند . این پیشرانه به عنوان محصولی مشترک بین کرایسلر و گروه ب ام و در سال 1997 طراحی شد و در اصل شامل پیشرانه های 4 سیلندر برای محصولات کوچک می شود . لیفان خط تولید این پیشرانه را در سال 2006 خریداری کرد و از آن پس از این سری موتور ها در محصولات خود استفاده می کند . یکی از معروف ترین این پیشرانه ها ، پیشرانه 1596 سی سی 115 اسب بخاری است که روی لیفان 520 نیز موجود است .

طراحی :

کمپانی لیفان در زمینه کپی برداری از طراحی شرکت های بزرگ و معتبر سابقه ی خوبی دارد ، این موضوع در لیفان 620 بیش از دیگر خودرو های شرکت نمایان است زیرا کپی برداری از برند های نظیر ب ام و و تویوتا به وضوح در این خودرو نمایان است . طراحی در نمای خارجی با وجود اختلاف ارتفاع در اکس ل جلو عقب ، نا خود آگاه ذهن ما را به سمت تویوتا پریوس معروف می برد . طراحی ای که در نما عقب با اتگا به چراغ هایی مشابه تویوتا کرولا نسل قبل تکمیل می شود و در کل ترکیب قابل قبولی را به وجود آورده است . نمای جلوخودرو با لحجه ای آلمانی و مشابه ب ام و سری3 صحبت می کند ، زبانی که می تواند سلیقه ظاهربین ما ایرانیان را جذب و ارضا کند و لیفان 620 را در کل و از نظر طراحی خارجی کمی نسبت به رقیبش ام وی ام 530 جلو بیاندازد .

در نمای داخلی خودرو هر چند از فضاها به خوب یاستفاده شده و کنسول میانی شلوغی را شاهد نیستیم اما استفاده از برخی تجهیزات با ظاهری نسبتا قدیمی طراحی به روز و خاصی را رقم نرده اند . صندلی ها با توجه به ابعاد بزرگ اتاق فضای پای قابل قبولی برای همه سرنشینان به وجود آورده اند که البته این رقم در عقب کمی کمتر از رقیب این خودرو در ایران یعنی ام وی ام 530 است .

کرمان خودرو هنوز اطلاعات دقیقی از آپشن های داخل اتاق این خودرو منتشر نکرده اما بنا بر گفته مسئولان این شرکت ، لیفان 20 با امکاناتی در حد خودرو های بالای 30 میلیون تومان عرضه میشود . لذا می تواند شیشه ها و آینه های برقی ، دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو ، سیستم ضد سرقت ، نمایش دمای خارج خودرو ، کامپیوتر سفری ، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و آینه وسط الکترورومیک را به عنوان آپشن های قطعی برای این خودرو در نظر گرفت .

امنیت :

لیفان از هر لحاظ ، 620 را یکی از مطمئن ترین محصولاتش می داند به گونه ای که در تست های انجام شده در موسسه چینی در تصادف از جلو ، ستون ها و داشبورد خودرو سالم مانده اند و باعث به وجود آمدن وضعیت وخیم نشده اند . ایربگ ها به درستی و به موقع فعال شده اند و در تست تصادف جانب ینیز با استفاده از ضربه گیر های موجود در درب های خودرو ، ضربه به خوبی دفع و جذب شده است . هر چند نتایج این موسسه چینی آن چنان هم معتبر نیست و خودرو های 5 ستاره این موسسه در تست های معتبر اروپایی دو ستاره ایمنی هم نمی گیرند اما می توان لیفان 620 را در کل امیدوارانه و ایمن نام برد که در حد خود به استاندارد ها بیش از چینی های دیگر نزدیک است . لیفان 620 در زمینه ایمنی علاوه بر میله هایضربه گیر موجود در درب ها به سیستم ABS و EBd و همچنین سنور های هشدار دهنده عقب مجهز شده است . دو کیسه هوای جلو نیز در اتاق به همراه کمربند های سه نقطه وظیفه حفاظت از جان سرنشینان را دارند .

 

 

مجموعه فنی :

پیشرانه تریتک 1.6 لیتری تنها گزینه مناسب و موجود برای 620 است که میتواند رقابت این خودرو با ام وی ام 530 کمی ممکن سازد . این پیشرانه که به عنوان قدرتمند ترین پیشرانه های 1.6 لیتری موجود در کشور شناخته می شود پیش تر روی لیفان 520 نصب شده و آزمایش خود را نسبتا خوب پس داده که البته این زوند در خودرو سنگین تر با ابعاد بزرگ تر 620 کمی فرق خواهد کرد . این پیرانه در دور 6000 به حداکثر قدرت 115 اسب بخار دست پیدا می کند و حداکثر گشتاورش نیز 149 نیوتون متر در دور 4500 است که توسط یک گیربکس 5 دنده دستی به چرخ های جلو منتقل می شوند و حداکثر سرعت این خودرو را به 180 کیلومتر در ساعت می رساند .مصرف این خودرو در سیکل ترکیبی 7.6 لیتر در 100 کیلومتر خواهد بود .  سیستم فرمان هیدرولیکی در لیفان 620 یاری دهنده راننده است و ترمز های دیسکی در 4 چرخ نیز توقفی مطمئن را تضمین می کنند . سیستم تعلیق لیفان 620 در جلو از نوع مستقل مک فرسون و در عقب از نوع بازو کششی نیمه مستقل است . این سیستم که مشابه لیفان 520 است در عقب نرمی قابل قبولی ندارد و این موضوع با استفاده از صندلی های سفت برای سرنشینان محسوس تر هم می شود .

 

لیفان 620 ، 4.5 متر طول و1.7 متر عرض دارد . سرنشینان خودرو با اتکا به ارتفاع 1.5 متری میتوانند از سواری با خودرویی جادار لذت ببرند و در صورتی که راننده به فضای عقب نیاز داشته باشد می تواند از قابلیت جمع شوندگی 60/40 صندلی ها استفاده کند تا علاوه بر ظرفیت 660 لیتری صندوق عقب خودرو به فضای بیش تری دست رسی داشته باشد.

لیفان 620 و رقیبانش :

به طور کلی و از نظر فنی ، مگان 1600 ، آوانته دنده ای ، ام وی ام 530 ئ پارس ELX رقیبان اصلی این خودرو به حساب می آیند که در عمل مشتریان بین این خودرو و ام ویام 530 باید یکی را انتخاب کنند و اگر قصد خرید خودرویی چینی را نداشه باشند به سراغ گزینه های دیگر می روند .

 

قیمت و زمان عرضه :

با توجه به مشخص نبودن امکانات و مشخصات کامل این خودرو ، مسئولان کرمان خودرو قیمتی بین 18.5 تا 19.5 میلیون تومان را برای لیفان 620 اعلام کرده اند که با توجه به قیمت 19.5 میلیون تومانی ام وی ام 530 هر دو خودرو را در شرایط رقابتی داغی قرار می دهد . عرضه این خودرو احتمالا از اوایل سال آینده و با خودکفایی 20 درصد آغاز می شود و در ادامه کرمان خودرو قصد دستیابی به خودکفایی 50 درصدی در تولید این خودرو و کنترل بیش تر قیمت را دارد .

 

منبع کار ایران
 


ارسال توسط سامان